"פילם נוער" בכפר הירוק

המגמה לקולנוע בבית הספר התיכון בכפר הירוק תקיים מיני פסטיבל של סרטי קולנוע (פיצ'רים) ישראלים מקוריים באורך מלא, בנושא התבגרות ונעורים וסרטים קצרים נושאי פרסים של במאיות ויוצרות מקומיות.

"פילם נוער" הוא מיני פסטיבל סרטים (פיצרים) ישראלים מקוריים בנושא התבגרות ונעורים, שיתקיים השנה בפעם הראשונה בכפר הירוק וייוחד כולו לסרטים ישראלים וליוצריהם. האירוע יערך ב 6-8 בפברואר בכפר הירוק.

"פילם נוער" מופק על ידי המורים והתלמידים של מגמת קולנוע בכפר הירוק, בשיתוף עם הנהלת כפר הנוער. פעילות התלמידים באירוע היא חלק מהמעורבות החברתית של ילדי הכפר. האירוע יתקיים בשלושה אתרים מקבילים בכפר הנוער, "הכפר הירוק", ויכלול הקרנות של סרטים באורך מלא, סרטים קצרים, סרטי תלמידים וסדנאות אמן עם יוצרי הסרטים. סרטי נעורים והתבגרות עוסקים בסוגיות שקשורות במועקות ההתבגרות: יחסי משפחה, טקסי מעבר, זהות מגדרית ומינית, ומערכת היחסים בין היחיד שזהותו מתגבשת, לבין הקבוצה והחברה. סרטים אלה נוטים לאתגר את צופיהם בנושאים גבוליים כמו מצוקה נפשית, קונפליקטים חברתיים ופוליטיים, חיים בשולי החברה, משיכה לסכנות, אלימות.

באמצעות צפייה ודיון בסרטי נעורים ניתן ליצור גשר של הבנה והדברות בין התלמידים לבין הורים ומחנכיהם. בכפר הירוק לומדים ילדים משכבות שונות בחברה, ביניהם ילדי פנימייה שמגיעים מרחבי הארץ, וילדי "נעל"ה" שמגיעים מחו"ל. הלמידה המשותפת במגמות מקרבת בין הילדים, והפעילות המשותפת בהפקת "פילם נוער" מזמנת אף היא הזדמנויות להתחבר וליצור ביחד. פילם נוער יחשוף את הילדים לקולנוע איכותי ויאפשר להם לפגוש את יוצריו ולשוחח איתם על הנושאים שעולים בסרטים. עבור ילדי הכפר שמגיעים ממדינות אחרות, תהיה זו הזדמנות מיוחדת להתחבר לתרבות הישראלית.

בתוכנית:
הסרטים הארוכים:
"הבית ברחוב שלוש" (1973, בנוכחות הבמאי משה מזרחי והשחקנים: מיכל בת אדם, עופר שלחין);
"מישהו לרוץ איתו" (2006, בנוכחות הבמאי עודד דוידוף והשחקנית בר בלפר);
"וסרמיל" (2007, בנוכחות הבמאי מושון סלמונה והשחקן עדיאל זמרו).

סרטים קצרים:
"התצפיתנית" ו"חייל לארג'" של נועה גוסקוב;
"זהר" של הבמאית יסמין נובק;
"עבדי השם" של הבמאית הדר פרידליך;
"ציצים" של הבמאית טל ענבר.

אושרה שוורץ המנהלת האמנותית של הפסטיבל: "השיח האלים בחברה הישראלית והשיח המאוד יצרי של נושא ההטרדות המיניות, משפיע על גיל הנעורים ומצאנו סרטים שבהקרנתם אנו מקווים לייצר שיח. שיח שיאפשר לתלמידים להתבטא וליצור גשר של הבנה והדברות בין התלמידים להוריהם ומחנכיהם: יחסי משפחה, טקסי מעבר, זהות מגדרית ומינית ועוד. סרטים מאתגרים את צופיהם בנושאים גבוליים כמו מצוקה נפשית, קונפליקטים חברתיים ופוליטיים, חיים בשולי החברה, משיכה לסכנות, אלימות".

http://kolnoahakfarhayaro.wixsite.com/filmnoar

רוצה לשתף ?