פסטיבל הסרטים בחיפה – הצצה לרשימת הסרטים

"האדם הראשון" ("First Man")- סרטו החדש של דמיאן שאזל – בכיכובו של ריאן גוסלינג שפתח את פסטיבל ונציה רק עכשיו ינעל את פסטיבל הסרטים הבינ"ל חיפה 2018. הבמאי זוכה האוסקר על "לה לה לנד" והתסריטאי זוכה האוסקר ג'וש סינגר על "ספוטלייט", ו"העיתון", עומדים מאחורי העיבוד של הסיפור האמיתי על המסע הראשון לירח. במרכז הסרט, ניצבת דמותו של ניל ארמסטרונג (ריאן גוסלינג) לצד אשתו ג'נט שרון (קלייר פוי).הסרט מבוסס על ביוגרפיה מאת ג'יימס ר' הנסן ובוחן בצורה ביקורתית ומרגשת את הקורבנות והמחיר שהמשימה, ממסוכנות בהיסטוריה, גבתה מארמסטרונג עצמו, מחבריו לסוכנות ומהאומה האמריקאית כולה. 

אבל קודם לנעילה משחרר הפסטיבל החיפני את התוכנית שלו לקולנוע בין לאומי עם עשרות סרטים בקטגוריות השונות. בלב התוכנית יוקרנו בחיפה זוכי הפרסים וסרטים מסקרנים חדשים מהפסטיבלים החשובים בעולם, ביניהם: "לא אכפת לי אם ההיסטוריה תזכור אותנו כברברים" (I Do Not Care If We Go Down in History as Barbarians) של הבמאי הרומני ראדו ג'ודה, שגרף את שבחי הביקורת והפרס הגדול בקרלובי וארי, אהבה בימים קרים (Cold War) הנפלא של פאבל פאבליקובסקי, זוכה פרס הבימוי בפסטיבל קאן 2018, בערה (Burning), של לי צ'אנגדונג, פרס פיפרסקי בקאן, פיל יושב מבלי לזוז (An Elephant Sitting Still), סרטו הארוך הראשון והאחרון של הבמאי והסופר הסיני המנוח הו בו, שזכה בפרס פיפרסקי בפסטיבל ברלין 2018.

עוד יוקרנו  החסד של לוסיה (Lucia’s Grace) הקומדיה של ג'אני זנאסי, זוכת פרס הסרט האירופאי במסגרת 'שבועיים של המבקרים' בקאן, בכיכובה הנפלא של אלבה רורוואכר ולצדה הישראלית הדס ירון., בלייז (Blaze), של איתן הוק ,זוכה  פרס מיוחד של חבר השופטים, סאנדנס 2018., אשה במלחמה (Women at war) של בנדיקט ארלינגסון, פרס שבוע המבקרים, קאן 2018 , סיבל (Sibel)  של צ'אלה זנג'ירג'י וגיום ג'ובאנטי, זוכה פרס המבקרים פיפרסקי, לוקרנו 2018, אייקה ( (Ayka) המהפנט של סרגי דבורצבוי, זוכשזיכה את השחקנית שלו ב פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן 2018., יחידת נופש (Time Share) של סבסטיאן הופמן, פרס מיוחד של חבר השופטים בסאנדנס 2018. האשמיםThe Guilty) ) של גוסטב מולר, זוכה פרסי חביב הקהל בפסטיבלי סאנדנס ורוטרדם 2018. ולורו (Loro), דיוקן מרתק של ברלוסקוני שיצר המאסטר האיטלקי פאולו סורנטינו (בכורה בטורונטו).

סרטים נוספים הם  במעברים (In the Aisles) ) של הבמאי הגרמני תומס שטוברדובלטוב (Dovlatov) של אלכסי ג'רמן ג'וניור, על אחד מחשובי הסופרים הרוסים במאה ה-20, ציפורים נודדות (Birds of Passage) הקולומביאני של כריסטינה גאייגו וסירו גרה , קפצן (Jumpman) של הבמאי הרוסי איוון טוורדובסקי (זואולוגיה), זוכה ציון לשבח בקרלובי וארי, ראזיה  (Razzia), דיוקן הומניסטי אותנטי ומורכב של מרוקו בימינו, שיצר הבמאי נביל עיוש.  מהבכורות הבינלאומיות בפסטיבל ונציה יגיעו היישר לבכורה הישראלית בפסטיבל חיפה: ההכרזה (The Announcement) , סאטירה טורקית פוליטית של מהמוט פאזיל ג'ושקון, בית הקיץ (The Summer House), של הבמאית והשחקנית האיטלקיה ולריה ברוני-טדסקי, וזכרונות? (Ricordi?), הדרמה הרומנטית המסוגננת של הבמאי האיטלקי ולריו מיילי.

בין הסרטים התעודיים הבולטים יוקרנו בחיפה המשפט ((Process-The Trial, סרטו התיעודי החדש של סרגיי לוזניצה, המגיע היישר מוונציה וטורונטו ומתעד את ההצגה הגדולה של משפטי סטאלין. העיניים של אורסון וולס (The Eyes of Orson Welles), שיר אהבה קולנועי שביים הדוקומנטריסט הנפלא מארק קאזינס, מרקו פררי: מסוכן אך חיוני ( (Marco Ferreri -Dangerous but Necessaryעל במאי הזלילה הגדולה ופיטר גרינאווי בסרט ג' זה גרינאוויי (The Greenaway Alphabet), שביימה אשתו ססקיה בודק. 

הפסטיבל יערוך מחווה מקיפה לבמאית אנייס ורדה, שתכלול 11 רסטורציות לסרטים עלילתיים, תיעודיים וקצרים, ממיטב יצירתה לאורך השנים של אחת מענקיות הקולנוע העולמי. מחווה למאסטר האימה האיטלקי דאריו ארג'נטו במסגרת "טירוף בחצות". בכורה בישראל לגרסה האמריקאית לסרטו של נדב לפיד, "הגננת" (The Kindergarten Teacher), בכיכובה של מגי ג'ילנגהול ובבימויה של שרה קולנג'לו, זוכת פרס הבימוי בפסטיבל סאנדנס 2018 ובכורה ישראלית לסרטה האמריקאי החדש והמדובר "נשים מתות מהלכות", של הגר בן אשר, שיוקרן בחיפה לאחר הבכורות שלו בטרייבקה וונציה.

וכמובן אסופה נוספת של סרטים ישראלים, עלילתיים ותעודיים, ארוכים וקצרים.

התכנית המלאה ורכישת כרטיסים באתר הפסטיבל   www.haifaff.co.il

 

 

רוצה לשתף ?