רנן שור נפרד מ"סם שפיגל" : "עשיתי את שלי, רוצה לחזור לעצמי"

בהודעה לקונית לעיתונות פורסם הבוקר כי רנן שור, מייסדו ומנהלו של בית הספר הירושלמי "סם שפיגל" לקולנוע או בשם התואר הרשמי "ליצירה קולנועית" מסיים את תפקידו.

צילום: עינב גיאת גוטמן

שור ביקש מיו"ר הועד המנהל של ביה"ס, אסף ויטמן, לסיים את תפקידו, לאחר כ- 31 שנות הקמה ועשייה. בחודשים הקרובים ימשיך במשימותיו, כולל ניהול חממת סם שפיגל  לקולנוע בינלאומי, ועד פתיחת שנת הלימודים 2019/20.

השנה, חוגג ביה"ס 30 שנה להיווסדו בשורה של מחוות והוקרות בפסטיבלים בארץ ובעולם: בדצמבר 2018 בפסטיבל הקולנוע היהודי בירושלים; בפברואר 2019 –בפסטיבל ברלין הבינלאומי; במאי  2019 – בדוקאביב; ביוני  2019 – בפסטיבל דרום (מכללת ספיר) ובפסטיבל הלהט"בי (ת"א); באוקטובר 2019 – בפסטיבל הסרטים חיפה; בנובמבר  2019 – בפסטיבל צוקים בערבה. ביולי 2019, יעלו מאות סרטי בית הספר לשתי שנות שידור בערוץ יס קולנוע ישראלי של משה אדרי וליאון אדרי ז"ל.

רנן שור ביקש לציין כי אינו מעוניין בהמשך חייו לנהל מוסד קולנועי אחר בישראל או בעולם: "עשיתי את שלי. אני רוצה לחזור לעצמי. שנות חיי היפות ביותר היו בסם שפיגל."

יו"ר  הועד המנהל של סם שפיגל , אסף ויטמן מסר: "הועד המנהל של בית הספר מודה לרנן שור, בכיר מהפכני הקולנוע הישראלי המודרני, על 30 שנות מנהיגות נועזת, יצירתית ועיקשת בהן הוביל את בית הספר סם שפיגל והקולנוע הישראלי לפסגת היצירה הקולנועית והטלוויזיונית הבינלאומית. רנן משאיר אחריו בית ספר עצמאי, מאוזן כלכלית, עם תוכנית מעבר למבנה חדש ומודרני במרכז ירושלים המתממשת לנגד עינינו, עם די. אן. איי ארגוני ייחודי ואוצר מרשים של נכסים רוחניים. הועד המנהל של בית הספר יגייס לקראת שנת הלימודים הקרובה מנהל/ת חדש שיחד עם מורי בית הספר ועובדיו המסורים יובילו את בית הספר לדרך חדשה."

רוצה לשתף ?