TItleShot Boxing Film

גיילן רוס היא חברה כבר הרבה שנים. הכרנו בפסטיבל ברלין, שם הציגה את אחד מסרטיה התעודיים, סרטים שזכו במהלך השנים בלא מעט פרסים ונמכרו בלא מעט טריטוריות. היא מתגורר שנים בניו יורק ומשם היא מנהלת את פעילויותיה הכוללות, גם, נגיעות וגם יותר במציאות שלנו כאן, בארץ הקודש.

למליונים של מעריצים היא זכורה מהשתתפותה, כשחקנית מרכזית בסרטו של ג'ורג' רומרו "שחר המתים" מ 1978, סרט זומבים שהפך לקאלט, אולם ב 25  השנים האחרונות היא עסוקה בהפקה ובבימוי של סרטים על סוחרי היהלומים השוויצארים, על כספי השואה והמוסדות החיים מהם, על סחר הנשים הרוסיות לבעלים אמריקאים וגולת הכותרת, סרט לו הקדישה שנים רבות והוקרן כבר בפסטיבלים רבים בעולם על רצח קסטנר "להרוג את קסטנר".

הסרט, שרובו צולם בארץ הולך פנימה לחקור את הרצח הפוליטי שזעזע את ישראל בשנותיה הראשונות, על רקע ההאשמות של קסטנר כמשתף פעולה עם הנאצים, האשמות שהוכחו כשקריות והוא מפגיש אותנו, לראשונה על המסך עם האיש שלחץ על ההדק והרג את קסטנר.

לפני 20 שנה החלה גיילן רוס לצלם סרט בניו יורק על עולם האיגרוף ובייחוד על המתרחש באולם האימונים גליסון במנהטן. האולם הוא "הגביע הקדוש של האיגרוף" ובו התאמנו ועברו אגדות כמו ג'ק למונטה ומוחמד עלי. הסרט התרכז בדמותו של גודפרי ניאקנה, מתאגרף שחור שנולד באוגנדה ועשה דרכו מאפריקה לברונקס בעקבות חלום, להיות אלוף העולם.

הסרט היה אולי אחד הסרטים האחרונים שצולמו ב 16מ"מ ואחרי שגיילן הנציחה מעקב אחרי המתאגרף באימוניו, בכמה קרבות שבהם השתתף, בדיונים אסטרטגיים של המאמנים שלו ועוד זויות מרתקות של עולם האיגרוף, לאחר שצולמו הרבה אלפי פיטים של חומר גלם, נגמר הכסף. הציעו לה לעצור את ההפקה, לאחסן את החומרים ולחכות למימון.

חלפו 20 שנה. נעשו סרטים אחרים ע"י גיילן, העולם השתנה והמדיום של הפילם נעלם, איש לא עובד כבר בחומרים אלה. אבל הזכרון נשאר והרצון להשלים את התעודה המרתקת הזאת התגבר. מה גם שסרטי האיגרוף זוכים לאחרונה לעדנה מחודשת גם בפסטיבלים הגדולים. ובכלל העולם של האיגרוף משך מימים את תשומת ליבה של הדרמה הקולנועית – באינטנסיביות ובייצריות ובפעולה שלו, וזאת עוד סיבה להציע את הסיפור האנושי הזה, של מי שחלם להגיע, השקיע וזכה, לעולם. עוד גרסה של החלום האמריקאי.

גיילן ואנשיה צריכים עכשיו להפוך את 45 אלף הפיטים של חומר גלם בנגטיב, 115 גלגלים לחומר דיגיטאלי.. לעבד אותם, לתקן את הצבע, הקול ולהתחיל לערוך אותם למסגרת שאותה תוכל להגיש לכבסיס להשלמת הסרט. ובשביל זה צריך כסף וכך נולד פרוייקט "KICKSTARTER " https://www.kickstarter.com/projects/391667550/titleshot  לאיסוף הכספים הדרושים.

אם בא לכם להשתתף – בבקשה האתר של הפרוייקט. אם בא לכם ללמוד מהיוזמה, גם זאת דוגמה. ואם בא לכם לראות את החומר היחיד שהיה למעורבים להכין, בקליפ המתאר את הסיפור ומביא ניחוח של הסרט הנהו לפניכם.

 

רוצה לשתף ?