"אהבה חסרה" – והילד ההוא זה ההוא

לסרטים של זוויאגינצב, גאון של קולנוע מחכים כסוסי ציפורניים. בנתיים, מעולם הוא לא איכזב וגם כאן הוא מגיש קולנוע מקפיא, מצמית, נפלא. 9 פלוס בסולם אורשר

להלן דוגמה נוספת למגע הקסם המהפנט של אנדריי זביאגינצב שחוזר עם עוד אחת מעבודותיו הקולנועיות מקפיאות הדם והנשמה. "אהבה חסרה" ("LOVELESS ")" הוא הסרט החדש שלו שיש בו אותם מרכיבים – גם חיצוניים מסרטים קודמים שעשו אותו גדול כל כך, לפחות בעיני. ושוב הוא מציב את המצלמה שלו מול מציאות קשה, קרה, חסרת רחמים שבוצעת את הנפש האנושית לטרגדיה קיומית בלתי נמנעת..

בוריס וז'ניה נמצאים בהליכי גרושין. החיים יחדיו מעולם לא היו טובים למרות ששניהם מסודרים כלכלית, לפחות יחסית. אליושה, בנם בן ה 12 הוא ילד שנולד ללא אהבה, ללא תכנון ואימו דחתה אותו מיומו הראשון. גם לאבא לא היה יותר מידי זמן. הוא שומע את מריבות הוריו, עד לנסיונות שלהם להפרד זה מזאת, לנסיונות שלהם למכור את הדירה המשותפת שבשבילו זה הבית. להורים יש אלטרנטיבות אותן הם מכינים מחוץ למסגרת המשפחתית. לבוריס יש חברה צעירה בהריון מתקדם ולז'ניה יש מאהב אלמן עשיר ומבוסס. רק אליושה נותר לבכות לבדו והוא יעשה מעשה.

זביאגינצב בונה את הסרט שלו ללא חמלה, לאיטו, בתמונות וסיטואציות נטולות רגש, תעודיות כמעט של קיפאון של אדם ושל הטבע מסביב. יש אולי חיים, אבל אין בהם אהבה אמיתית והגלגל של הגורל מסתובב ונעצר כל פעם באותו מקום. ברקע דיבורים ברדיו על סוף העולם, על המלחמה באוקראינה – אין נחמה גם מהסביבה. סרט מקפיא, נפלא שנערם על הצופה להטביעו בצער ובמוסר השכל.

אהבה חסרה – 9 פלוס בסולם אורשר"

Loveless – Nelyubov

רוצה לשתף ?