סרטים חדשים לשבוע הקרוב

חנוכה עבר, הכריסטמס מתקרב ואו-טו-טו שנה אזרחית חדשה והתאריכים הללו מספקים לנו סיבות לחגיגות. ארבעה סרטים חדשים גם בקולנוע : "כל הכסף שבעולם" הדרמטי, "המיילדת" המתקתק, "איש ושמו אובה" עם משל לחיים ו"ג'ומנג'י – שורדים בג'ונגל" סרט הרפתקאות עם טעם ויראלי. על כל אלה, להלן מבט ראשון ולא ביקורתי עדיין.

משפחה או כסף – מה נעלה יותר. השאלה הזאת, שהתשובה עליה אינה ברורה כל כך, מסתבר – לפחות ככל שעולים בסולם הממון, עומדת ברומה של דרמה חדשה שמגיעה אל המסך שלנו היום בסרט "כל הכסף שבעולם" שביים לא אחר מאשר רידלי סקוט, זה של בלייד ראנר בין השאר. הסרט מחזיר אותנו לסיפור אמיתי שהתרחש בשנות השבעים כאשר נכדו בן ה 16 של ג'ון פול גטי האב, אחד האנשים העשירים בעולם בזמנו  נחטף באיטליה והמשפחה נדרשה בתשלום כופר לשיחרורו. הסב, שהיה לו חשבון פתוח עם בנו הפרוע לא מיהר להסכים לתשלום הכופר, אולם השתכנע אחרי שחלק מאוזנו של הנכד נשלח למשפחה כדי להוכיח רצינות כוונות החוטפים. בסרט עוקב סקוט בעיקר אחרי מאמצי אמו של הצעיר לשכנע את הסב לשלם את המליונים הנדרשים. מישל וויליאמס, מרק וולברג וכריסטופר פלאמר שקפץ לתפקיד אחרי שקוין ספייסי שגילם את גטי סולק ממנו  בתפקידים הראשיים.

סרט נוסף על עינייני משפחה, הפעם מצרפת מזומן לנו עם "המיילדת" שמחזיר למסך את קטרין דנב, פעם אחת הנשים היפות של הקולנוע הפרנקופוני בעימות שהופך למערכת יחסים קרובה עם קתרין פרו מחממת הלב. פרו היא מיילדת אנושית ומזדקנת שמתחילה לסכם את ימיה אחור שמגלה כי לאביה היתה מאהבת וזאת יוצרת עימה קשר. שתי הנשים, שונות מאוד באופיין האחת מסוגרת ושקטה והשניה נהנתנית וחסרת אחריות יבנו יחדיו מערכת יחסים משותפת.

"איש ושמו אובה" הוא סרט שוודי חדש החוזר ומספר על גבר מזדקן ומר נפש שמשנה התייחסותו לחיים אחרי שלשכנותו מגיעה משפחה חמה, קולנית ומתערבת בחייו. אובה שמבכה את מות אשתו , מנסה לסיים את חייו שלו ולהצטרף אליה, מקפיד בתקיפות כועסת על התנהגות הולמת של השכנים באשר הם , הולך ונפתח בעקבות הקשר עם אלה המטלטלים את חייו ותפיסותיו הנוקשות.

קליל יותר ובדיוני הוא הסרט "ג'ומנג'י – שורדים בג'ונגל" על ארבעה צעירים שנלכדים בג'ונגל טרופי אחרי שהגיעו לשם בעקבות משחק מחשב והם מנסים לחזור הביתה בעזרת דמויות אווטאר שלהם והשתחררות מהם. ג'ייק קאסדן ביים את דווין ג'ונסון הענק, ג'ק בלאק הגוץ ואחרים.

וזהו – אלה הסרטים לשבוע זה ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?