סרטים חדשים בתחילת יוני

שבוע שבוע יש לנו בקולנוע מהערב, חמישי, עם כמה סרטים שפשוט אסור להחמיץ."המקום" האיטלקי הנפלא, "מעשה פלאים" היפיפה של טוד היינס, "בית המזימות" עם ארומה של אגתה כריסטי ותאטרון כורסה אנגלי ו"מת או חובה" למי שמתגעגע לריאליטי בקולנוע.

"המקום" הוא סרט נוסף מתוצרתו של מי שטלטל אותנו בין חיוך לתחושה של לחץ במבטים אלכסוניים לבני זוגנו כאשר העמיד מולנו בקולנוע מרתק קבוצה של ידידים המתכנסת לבילוי משותף בליל ליקוי ירח ומחליטה, כמשחק להשאיר את הסלולאריים שלהם פתוחים להאזנת כולם. בלי סודות. זה קרה, אתם זוכרים בודאי ב"זרים מושלמים" של פאולו ג'נובזה והדרך שבה הוא מביט ומציג את גחמות גיבוריו שם, עם קריצה מסויימת, חוזרת כאן אבל בשרטוט הרבה יותר קודר של הטבע האנושי. הסרט המצולם בשחור לבן עם נגיעות הולכות ומתגברות של צבע החודר לאיטו פנימה מתרחש במקום אחד, בבית קפה אחד ושמו "המקום" ובעיקר ליד שולחן אחד, שולחנו של "האיש", גבר מסתורי ולא מפוענח המעמיד שורה של הסכמים מורבידיים עם שרשרת אנושית של דמויות המבקשות את עזרתו. תמורת כל טובה שהוא עושה להם, הנרשמת במחברת עבה, הוא דורש תשלום קשוח ונוראי. למרות המגבלות של מקום וסיטואציה – הסרט לא יוצא מד' אמות בית הקפה, זהו סרט מהפנט ומרתק, גם בעלילות המשתרגות וגם בפילוח האכזרי של נפש האדם. ולריו מסטאנדריאה בתפקיד הראשי התובעני.

עוד סרט יפיפה מציע לנו טוד היינס, האיש של "וולווט גולדמין", "הרחק מגן העדן", "אני לא שם" ו"קרול" הנפלאים. "מעשה פלאים", זה השם וכזה הוא גם הסרט. זוהי אגדה קסומה המתרחשת בשני מישורים שעיקרה חיפוש אחרי הורה נעלם בחיים של שני ילדים, בשתי תקופות שונות. האחת המתרחשת בסוף שנות העשרים מביאה את סיפורה של רוז, ילדה מתוקה, חרשת הגדלה בבית אב קפדן שאמה זנחה בניו ג'רסי ויצאה לחפש קריירה של שחקנית בעיר הגדולה. הילדה מחליטה לברוח מהביית ולנסוע לניו יורק כדי לחפש שם את האם האבודה. הסיפור השני מתרחש בסוף שנות השבעים וכאן הגיבור הוא בן, ילדון ממינסוטה שאמו החד הורית נספתה בתאונת דרכים, שמתחרש בעקבות מכת ברק הפוגעת בו והוא יוצא לניו יורק לחפש את אביו שלא הכיר מעולם, בעקבות כתובת של חנות ספרים אותה הוא מוצא בין חפציה של אמו. שני הסיפורים מתערבים זה בזה ומתקשרים בסופו של הסרט עם הרבה דמעות של הקהל לסוף רצוי ואפשרי באגדות שכאלה. בתפקידים הראשיים שני ילדים מקסימים מיליסנט סימונדס ואוקס פגלי הנתמכים ע"י ג'וליאן מור ומישל וויליאמס הבוגרים.

למי שהימים האחרונים לא הציעו מתח מספיק או אכלה שדוקא סרטי המתח מפיגים את פחדיהם מזומן "בית המזימות", סרט נוסף על פי ספרה של אגתה כריסטי הבריטית הממזרית. גם כאן, כמו בסרטי הבלשים שלה מתבצע רצח במקום סגור וכל הנוכחים הופכים לחשודים. במקרה זה הגוויה שייכת לאיל הון עשיר ואנטיפתי ומקום האירוע היא אחוזתו המפוארת. מי הרעיל את האיש ? כל המעורבים, כולל נכדתו בבית ואז מגיע אהובה לשעבר הבלש צ'ארלס הייווארד כדי לפתור את התעלומה. ז'יל פאקט ברנר ביים ומשתתפים במהתלה הבלשית מקס איירונס, סטפני מרטיני, גלן קלוז, טרנס סטאמפ, ג'יליאן אנדרסון ועוד.

ולסיום למי שרוצה עוד סרט כעל משחק ההופך למשחק לחיים ומוות – ראינו כמה מאלה בעת האחרונה, "מת או חובה" היא האדווה האחרונה בנתיים לגל הקולנועי הזה. כאן, בחופשה במקסיקו משחקים החברה " ואמת או חובה" ומה שמתחיל כשעשוע הופך למציאות מורבידית ומאיימת. מה זה "הישרדות" לעומת הסרט הזה ? למתעניינים ג'ף וודלו ביים, לוסיה בייל וטיילור פוסי בתפקידים הראשיים.

אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?